Plikt til informasjon og drøfting aml. kap. 8
15. november 2022
Må alle arbeidsgivere informere og drøfte løpende med sine ansatte, eller gjelder det kun for virksomheter av en viss størrelse? Hva betyr det egentlig å drøfte, hvilke temaer skal tas opp til drøftelser, og hvordan forholder kap. 8 seg til andre drøftelsesregler i loven? I denne episoden forklarer advokatene i Ræder mer om arbeidsgivers plikt til informasjon og drøfting.
Kontaktpersoner
Relaterte artikler
- Kritiske spørsmål fra ESA om innstrammingene i innleieregelverket
- Nye lovendringer i arbeidsmiljøloven
- Konsekvenser ved brudd på reglene om midlertidig ansettelser
- Hvem er LO?
- Statsansatterett i et nøtteskal
- Tildelt, men ikke utbetalt bonus – en absolutt rettighet?
- Sommervikarer
- Yrkesskadeforsikring
- Annen utilbørlig opptreden
- Samarbeid med tillitsvalgte
Relaterte fagområder
Ønsker du våre oppdateringer?
Ja, takk!
Vi i Ræder brenner for faget vårt, og er levende opptatt av å dele kunnskap. Derfor vil vi oppdatere deg jevnlig med å sende siste faglige nytt samt invitasjoner til gratis seminarer. Fyll ut din kontaktinfo nedenfor og få tilsendt vårt nyhetsbrev.
Laster....